این روزها دنیا دائما در حال تحول در حوزه تکنولوژی و شیوه های استفاده مردم از آن ، نه فقط در چگونگی دسترسی به اطلاعات بلکه در چگونگی تعامل و ارتباط با دوستان و همکاران در مقیاس جهانی است و همچنین راه انتخاب و خرید محصولات و خدمات را نیز برای افراد تغییر داده است.
امروزه مردم عادی در حال یکپارچه سازی تکنولوژی دیجیتالی با زندگی روزمره خود هستند که از این رو رسانه های غنی تر ، دسترسی سریع تر و آنی تر باعث میشود برای بیشتر مردم در بیشترین نقاط دنیا ، اساس تجارت تغییر کند و این به این معنی است که بازاریابی دیجیتال و تسلط حرفه ای بر آن در برنامه هر شرکت یا هر شخصی برای رقابت در سال های پیش رو ، به صورت یک پیش نیاز دربیاید.
۲۲ سال طول کشید تا تلویزیون به ۵۰ میلیون بیننده دست پیدا کند اما برای اینترنت تنها ۵ سال طول کشید تا به همان سطح از نفوذ دست یابد. در واقع در دنیای امروزی همه چیز با یک نرخ باورنکردنی در حال پیشرفت است و ما داریم به یک نقطه ای در حوزه بازاریابی می رسیم که بازاریابی دیجیتال به عنوان یک رسانه برای انتخاب محصولات توسط مردم از رسانه های سنتی پیش میگیرد. در واقع مصرف کنندگان از بازاریابی رسانه های جمعی خسته شده اند و در حال جایگزین کردن اینترنت به جای آنها در اوقات فراغت خود هستند که از این رو خلاقیت در بازاریابی دیجیتال راهی است که باعث میشود کسب و کار شما بتواند آن ها را جذب کند.
دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال ) دقیقا چیست؟
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموع ای از تلاش ها و فعالیت ها در زمینه بازاریابی دیجیتالی و آنلاین کسب و کارها اطلاق میشود که همانند یک چتر کلیه فعالیت های آنلاین مارکتینگ را در برمیگیرد. از موارد مهمی که نقش موثری در این حوزه از بازاریابی دارد میتوان به وب سایت ها و محتواهای دیجیتال درون آن ( متن ، تصاویر ، ویدیوها ، پادکست و … ) ، طراحی و ساخت اپلیکیشن ها به عنوان یک پلتفرم مستقل برای ارائه خدمات به مشتریان ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … اشاره کرد که راه های مستقیم ارتباطی کسب و کارهای آنلاین با عموم مردم تلقی میشوند که به هر میزان این ابزارهای بازاریابی با وسواس بیشتری انتخاب شوند و بصورت حرفه ای تر به جزئیات بیشتری بپردازند احتمال تبدیل کردن بیننده به مشتری و احتمال جذب آن ها بیشتر خواهد شد.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال و آنلاین :
– بازاریابی شبکه های اجتماعی ( Social Media Marketing)
– بازاریابی محتوایی ( Content Marketing )
– سئو و بهینه سازی وب سایت ( SEO )
– بازاریابی ایمیلی ( Email Marketing )
– بازاریابی موتورهای جستجوگر ( SEM )
– بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
– بازاریابی تبلیغات نمایشی و کلیکی (Display Advertising )
– بازاریابی کتاب های الکترونیکی (E-books)
– بازاریابی بازیهای رایانهای (Video games Marketing) و …
بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار من ، بله یا خیر ؟
در هنگام تصمیم گیری در مورد نیاز کسب و کارتان به بازاریابی دیجیتالی باید به خود این پرسش را پاسخ دهید که آیا مخاطبان من آنلاین هستند یا قرار است آنلاین باشند؟ اگر مشتریان شما برای بررسی و یا خرید محصولات و خدماتی که ارائه میکنید از فناوری دیجیتال استفاده کنند ، آنگاه مطلقا به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید تا با آن ها تعامل کرده و آنها را حفظ کنید. اگر این کار را انجام ندهند آنگاه به این نوع بازاریابی نیاز ندارید. البته ناگفته نماند تحلیل اینکه کسب و کار من به بازاریابی دیجیتال نیاز ندارد سخت است چون بخاطر داشته باشید نسل بعدی مشتریان جدید و امروزیتان نیازمند این هستند که شما در این حوزه فعالیت داشته باشید و به فعل و انفعالات دیجیتالی آنها که به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه شان تبدیل شده پاسخ دهید. اگر در موقعیتی نیستید که این گونه فعالیت ها را انجام دهید آنها به خوبی میتوانند پول خود را در جای دیگری صرف کنند.تیم جوان و خلاق گیل مارکتینگ با سالها تجربه و داشتن نمونه کارهای موفق میتواند تسهیل بخش شما در دیجیتال مارکتینگ و راه اندازی کسب و کار آنلاین باشد. میتوانید برای مشاوره بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.