ساختار سایت شما باید به گونه ای باشد که بتوانید اطلاعات را دسته بندی کنید. طریقه دسته بندی و گروه بندی اطلاعات و نحو حرکت کاربر در مسیر های فرعی دیگر میتواند تاثیر شگرفی بر روی کارایی ، قابلیت شناسایی توسط موتورهای جستجو ، رتبه آنها و توانایی مدیریت ترافیک های ناگهانی آن را داشته باشد . انتخاب مناسب ساختار داده کاملا در موفقیت سایت شما نقش تعیین کننده دارد.
شاید اینکار برای شما سخت باشد که بدانید از کجا باید شروع کنید ، شاید بدانید که چه اطلاعاتی را بر روی سایت خود میخواهید .اما آیا میدانید بهترین روش سامان دهی این اطلاعات برای دسترسی بدون شرط کاربران به همان سطح مورد انتظارشان چیست ؛ در حالی که به شما بالاترین سطح جستجو و دیده شدن در موتورهای جست و جو را با توجه به کلمات کلیدی ارائه کند؟
در پاسخ باید گفت چیزی که اغلب در بازاریابی اینترنتی مورد توجه است این است که شما در چه نوع تجارتی فعالیت دارید؟نوع ساختار وب سایت شما چیست؟ جامعه هدف شما کیست؟اهداف شما چیست؟ و انبوهی از سایر پارامترها.
با کلمات کلیدی خود شروع کنید
کلمات کلیدی که کاربران بالقوه شما آن را جست و جو میکنند باید شاخص خوبی از محتوای سایت و قوانین و قواعد جست و جو در سایت را به شما ارائه کنند این کلمات را انتخاب کنید و آن ها را در دسته های منطقی سامان دهی کنید .این دسته ها در میان صفحه خانگی درباره ما و تماس با ما ، یک ساختار راهبری روی سایت به شما ارائه خواهد داد.
ساختار محتوای خود را تعریف کنید
به طرح کلی سایت خود ،کلمات کلیدی ،اطلاعات مربوط یا محتوایی که میخواهید در سایت قید شود نگاه کنید حال یک ساختار درختی از زیر شاخه ها در هر طرح تعریف کنید تا نهایتا کلمات کلیدی مورد نظرتان پوشش داده شود . محتوای خود را مرتب سازی کنید تا نهایتا مهمترین اطلاعات در بالاترین لایه ها خلاصه شود.
این ویژگی به کاربران امکان آن را میدهد تا در شاخه ها برای یافتن جزئیات بیشتر و البته با اهمیت کمتر پایین روند سعی کنید که عمق خیلی زیادی برای شاخه ها تعریف نکنید بسیار به ندرت بیش از سه زیر شاخه تعریف میشود در برخی موارد استثناء نیز وجود دارد که مطابق شکل بالا آن را تعریف میکنیم.