در مقالات قبلی ما به ساختار اطلاعاتی سایت اشاره کردیم ،حال باید این نکته را در نظر داشته باشید که اشتباه مرسومی که برای سایت های نوپا اتفاق می افتد را مرتکب نشوید؛ آن اشتباهات چیست ؟ در واقع شما نمی توانید به سادگی استراتژی بازاریابی آفلاین خود را در صفحات وب سایت خود کپی کنید و انتظار داشته باشید که عملی شود.
یک قانون طلایی وجود دارد که به شما میگوید در نوشتن ، بی عیب و نقص باید مخاطب خود را بشناسید هرچه محتوای شما بیشتر بر قامت مخاطب برازنده باشد ، موثرتر است. این دقیقا همان چیزی است که در روی صفحات وب هم وجود دارد. تفاوت بین محتوای الکترونیکی موثر و صفحات تایپ شده فیزیکی موثر به ماهیت متفاوت مخاطبان آن بستگی دارد. یک صفحه پرینت گرفته شده یک رسانه خطی است؛ اما یک سایت ،یک رسانه دسترسی تصادفی است. مردم یک متن پرینت گرفته شده را از اول تا آخر میخوانند اما در یک سایت آن ها میتوانند محتوا را به دلخواه خود انتخاب کرده و یا حتی از خواندن بخشی از آن صرفه نظر کنند. خوانندگان متون آفلاین بسیار صبور هستند برعکس خوانندگان آنلاین ،اطلاعات خود را همین اکنون میخوانند.
در حال حاضر ما در خصوص شخصیت خوانندگان آنلاین،اطلاعاتی بسیار کم داریم. شما باید در نوشتن محتوای موثر برای مخاطب مورد هدفتان ابتدا نیاز مشتریان را در نظر داشته باشید . محتوای زیر به شما این امکان را میدهد که بتوانید مخاطبان خود را در دنیای بیکران وب پیدا کنید.
1_توجه همگان را به سوی خود جلب کنید:
کاربران وب بسیار کم حوصله هستند ، مقدمات تشریفاتی و توضیحات طولانی را فراموش کنید واضح بنویسید،خلاصه بنویسید و از همان ابتدا سر اصل مطلب بروید.
2_متن خود را قابل اسکن کنید:
از نوشتن بلوک های بزرگ و پیوسته متن بپرهیزید ، از عناوین و زیر عناوین و پالت ها استفاده کنیدتا متن را به یک نوشته مدیریت پذیر تکه تکه و منحصر به فرد تبدیل کنید.
3_اصیل بنویسید:
یک محتوای یکتا و اصیل بهترین روش برای ترغیب کاربران و به کار بردن مدیریت در آنهاست و موتورهای جست و جوگر این را بسیار دوست دارند.
4_از هرم معکوس استفاده کنید:
سبک نوشتاری هرم معکوس اغلب برای داستان های روزنامه ای استفاده میشود . که میتواند روی صفحات اینترنتی بسیار خوب کار کند .هدفتان این باشد که نکات مهم داستان خود را در آغاز بیان کنید و پس از آن به بیان جزئیات به ترتیب اهمیت نزولی بپردازید .در بهترین حالت ،کاربر باید بتواند در هر نقطه دلخواه دست از خواندن باز کشد در حالی که مفهوم کلی متن را درک کرده است.
5_سازگار بنویسید:
از یک سبک نوشتاری ساده استفاده کنید و محتوا را در سایت سازگار و با هم نگاه دارید. اگر از چندین نفر برای خلق محتوا استفاده میکنید؛ از یک قالب کلی یا دست ساز برای سازگار کردن متون آن ها استفاده کنید.
6_خواننده خود را به وجد آورید:
از سبک محاوره ای استفاده کنید آن گونه بنویسید که گویا با یک شخص سخن میگویید در جمعی از حضار ، این شیوه به شما کمک میکند تا خواننده خود را تا سطوح بالای شخصیتی به وجد آورید.
موارد بسیاری وجود دارند تا شما بتوانید یک محتوای وب موثر تولید کنید و خوانندگان آنلاین خود را جذب نمایید که ما در اینجا به اختصار موارد مهم را برای شما بازگو کردیم.تا بتوانید بهترین نتیجه را در زمان کوتاه بدست آورید.