تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار

بطور کلی تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار به معنای نگارش راهکارها و دستورالعمل های لازم برای توسعه و رشد یک کسب و کار است . زمانی که از ما می پرسند نحوه فعالیت شرکت مان چگونه است یا در حال حاضر در چه وضعیتی قرارداریم ، معمولاً پاسخ می دهیم همه چیز عالی است ! محصولات را می فروشیم و برای بازاریابی هم فعالیت هایی داریم ! اما آیا این اقدامات کافی هستند ؟ آیا کسب و کار ما نیاز به یک استراتژی اصولی و دقیق ندارد ؟ تدوین استراتژی نیاز به مهارت و دانش تخصصی دارد .و فقط افرادی که در این حوزه ها فعالیت دارند می توانند یک برنامه دقیق همراه با پلن های اختصاصی بنویسند . برای اینکه درک صحیحی از اهمیت استراتژی کسب و کار داشته باشید شاید بهتر باشد که تعریفی ساده از این دو عبارت را ارائه دهیم .

تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار

استراتژی کسب و کار چیست؟

استراتژی کسب و کار به برنامه هایی که چشم اندازها ، اهداف و مأموریت های یک شرکت یا کسب و کار را در بلند مدت شرح می دهد ، استراتژی کسب و کار می گویند . در مرکز برنامه استراتژی شرکت ، اهداف اصلی قرار دارند . یک استراتژی موثر کمک می کند تا اهداف را اولویت بندی کنید و برنامه ها را برای دستیابی به آنها دنبال نمایید . همچنین به راحتی می توانید در بازار هدف خود به موفقیت برسید . استراتژی ها باید برنامه ها و عملکرد مالی را هم در بر بگیرد . در این راه ، منابعی را که نیاز دارید باید معین کنید و در صورت لزوم ، تأمین نمایید .
فاکتورهای زیادی را باید در تدوین استراتژی در نظر گرفت . تحلیل بازار ، بررسی ساختار بازار و رقبا ، بررسی موانع ورود و خروج ، تبلیغات فیزیکی و اینترنتی ، ارزیابی کانال های توزیع محصولات ، تحلیل هزینه ها و …، نمونه هایی از این الزامات برای استراتژی ها هستند . استراتژی های پیشنهادی باید نقاط قوت ، نقاط ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای سازمان و همچنین رقبا و بازار را منعکس کند .

استراتژی بازاریابی چیست و چه اهمیتی دارد؟

هنگامی که یک سازمان یا شرکت برای کسب و کار خود استراتژی تعیین میکند به طور قطع ، برای برندسازی و بازاریابی هم باید تلاش کند . داشتن برنامه بازاریابی منظم و حرفه ای به شکل گیری نام تجاری شرکت یا برند کمک می کند . برنامه های بازاریابی به شما کمک می کنند که تبلیغات را به صورت مؤثرتر اجرا کنید . درنتیجه می توانید فروش خود را افزایش دهید . شرکت هایی که در این زمینه به کسب و کارها مشاوره می دهند از روش خلاقانه برای کمپین های بازاریابی استفاده می کنند . این برنامه ها می تواند یک کسب و کار خاص را تقویت کند .

مجموعه ای از سوالات که برای تدوین استراتژی یک کسب و کار باید در اولویت باشند به شرح زیر میباشد :

• مشتریان شرکت چه کسانی هستند ؟
• رقبای این شرکت چه کسانی هستند و چگونه فعالیت می کنند ؟
• چه عواملی باعث ارزشمند شدن و برجسته شدن محصولات یا خدمات این مجموعه می شود ؟
• کدام برنامه ها و تکنیک های استراتژی برای این شرکت مناسب تر است ؟
• نقاط قوت و ضعف این برنامه ها چیست و چه فرصت ها و تهدیدهایی برای آن وجود دارد ؟
• از چه ابتکارات و برنامه هایی می توان برای ارتقای آن استفاده کرد ؟

تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار

مزایای داشتن استراتژی برای یک کسب و کار

داشتن یک استراتژی قوی برای یک کسب و کار موجب میشود به راحتی بتوانید اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت را دنبال کنید . چه فرصتی بهتر از این که با برنامه ریزی دقیق به آن چیزی که در نظر دارید دست پیدا کنید ؟! همانطور که شاهد هستید فضای کسب و کارها بسیار رقابتی است . پس اگر می خواهید فعالیت شما هم در میان میلیون ها مخاطب ، دیده شود باید به برندسازی و شناخته شدن فکر کنید . شما برای موفق شدن به یک طرح جامع نیاز دارید . و قطعا این برنامه مهم را باید به عهده کارشناسانی بسپارید که سال ها در این زمینه تجربه دارند . شما باید به دنبال بهترین شرکت تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار در گیلان باشید تا در یک مسیر درست قدم بردارید . کارشناسان ما آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند تا بتوانید بهترین برنامه را برای برندسازی تجارت خود داشته باشید و محصولات و خدماتتان را به مشتریان بیشتری ارائه دهید .

هزینه تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار چقدر است؟

در بازار کارآفرینی و کسب و کارها هزینه تدوین استراتژی به عوامل متعددی از جمله بیزینس پلن ها و یا طرح پیشنهادی کسب و کار بستگی دارد . اینکه نوع فعالیت شما چیست و اهداف شما چگونه است ، بازار رقابتی شما چقدر گسترده است و محصولات یا خدمات شما چه مواردی هستند ، همه در تدوین این برنامه مهم مؤثر هستند . اگر برای کسب و کار از مشاور کمک می گیرید نیاز است که داده های زیادی جمع آوری شود و چندین جلسه با او به گفتگو بنشینید . این جلسات هم هزینه هایی برای شما در بر خواهد داشت . مشاور به شما نشان می دهد که نقاط قوت و ضعف شما چیست و چگونه می توانید ارزش خوبی در بازار خلق کنید . یکی از عوامل دیگر در قیمت استراتژی کسب و کار ، میزان تجربه و حرفه ای بودن شرکتی است که از مشاور آن برای برنامه ریزی و استراتژی کسب و کار خود استفاده می کنید . سعی کنید از بهترین ها کمک بگیرید تا کسب و کار شما به سرعت به موفقیت برسد .

تدوین استراتژی و بازاریابی کسب و کار

در کلام آخر باید بگوییم که شما با داشتن یک استراتژی درست برای کسب و کار خود قطعا باعث افزایش فروش محصولاتتان خواهید شد و در نتیجه میتوانید بازار هدفتان را گسترده تر کرده و حتی به صادرات هم فکر کنید ! در این راه برای برنامه ریزی حرفه ای و داشتن بهترین استراتژی کسب و کار می توانید به دانش و مهارت کارشناسان حرفه ای شرکت گیل مارکتینگ تکیه کنید .

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *