تولید محتوای گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

همانطور که میدانید تولید محتوا گرافیکی به سبب سادگی که در بطن آن وجود دارد ، توجه بسیاری از مخاطبین را به سایت شما جلب خواهد کرد . محتوای گرافیکی بر روی سایت شما تاثیر به سزایی دارد به گونه ای که بسیاری از افراد از طریق محتواهای گرافیکی بخش های مختلف سایت را می شناسند و از آن استفاده میکنند ، همچنین محتوای گرافیکی تاثیر بسیاری بر روی جذب مخاطب داشته زیرا هر چه این محتواها زیباتر باشند سایت نیز جلوه بصری زیبایی داشته و مخاطب ترغیب به ماندن در سایت میشود . این مسئله به خصوص برای سایتهای فروشگاهی اهمیت بسیاری پیدا میکند . به همین دلیل امروزه تولید محتوای گرافیکی اهمیت زیادی پیدا کرده است . در ادامه به بررسی تولید محتوای گرافیکی و اهمیتی که برای سایت ها و یا شبکه های اجتماعی دارد خواهیم پرداخت .

تولید محتوا گرافیکی چیست؟

برای شناختن این مورد بهتر است ابتدا گرافیک و تولید محتوا را بررسی کرده و سپس به معنی تولید محتوا گرافیکی برسیم .

گرافیک چیست؟

گرافیک از منظر لغوی به ترسیم یک شکل گفته می شود . به نوعی نقاشی ، تصویر ، رنگ های مختلف بر روی بوم ها ، رنگ روی دیوار و …. همگی در زمره طراحی گرافیکی قرار دارد .

تولید محتوا گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با وب سایت شما است . حتما جمله «محتوا پادشاه است» را شنیده اید . سایتی که محتوا نداشته باشد به نوعی بی فایده تلقی می شود . محتوا چه از نظر مخاطب و چه از نظر گوگل بسیار ارزشمند بوده و ارزش سایت شما را چندین برابر حالت معمول می کند . محتوایی که به صورت مناسب با موضوع سایت تهیه نشده باشد سایت را به خطر انداخته و موجب گرفتن نمره منفی از گوگل می شود . از این رو لازم است تولید محتوا کاملا اختصاصی باشد و به دور از هر گونه کپی برداری نوشته شود . محتواها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها تاثیر مثبتی برای سایت شما دارند . تولید محتوای متنی ، تولید محتوای ویدیویی ، تولید محتوای صوتی و تولید محتوای گرافیکی از انواع تولید محتواها محسوب می شوند . برای داشتن سایتی قوی بهتر است مجموع این محتواها را در سایت داشته تا به موفقیت برسید . البته انجام این کار لازم است آن را به دست فردی متخصص در این زمینه سپرده شود تا کاری با کیفیت تحویل دهد .
متخصصان گیل مارکتینگ با تجربه بالایی که در امر تولید محتوا دارند می توانند بهترین راه تولید محتوا را برای سایت شما پیشنهاد داده و همچنین محتواهای ارزشمندی را برای شما تولید کنند .

تولید محتوا گرافیکی

از بین 4 نوع مختلف محتوا تمرکز این مقاله بر روی تولید محتوا گرافیکی است که در ادامه به معرفی این موضوع پرداخته ایم . تولید محتوا گرافیکی کمک بسیاری به جذب سریع مخاطبان می کند زیرا تصویر در کوتاه ترین زمان ممکن هدفی که در پی دارید را به مخاطب نشان داده و باعث جذب مخاطب می شود . البته لازم است تولید محتوا گرافیکی توسط یک متخصص گرافیک انجام شود تا بتواند بالاترین میزان تاثیر را بگذارد . توصیه می شود از تولید محتوا گرافیکی در کنار تولید محتوای متنی استفاده شود تا بالاترین تاثیر را مشاهده کنید .

مزایای تولید محتوای گرافیکی

برندسازی

استفاده از محتوای گرافیکی در سایت می تواند سایت شما را با ارزش تر از پیش کند از این رو در محبوبیت برند شما تاثیرگذار خواهد بود . لازم به ذکر است که محتواهای گرافیکی در سایت باید با برند و لوگو شما هم خوانی داشته باشند تا به نوعی امضای شما در آن ها دیده شود . به طور مثال در سایت های فروشگاهی استفاده از محتواهای گرافیکی جذاب کمک بسیاری به تبدیل مخاطب به مشتری می کند از این رو استفاده از آن ها یکی از مهم ترین مسائل مرتبط به تولید محتوای سایت های فروشگاهی است .

ارتباط موثر

با داشتن محتواهای گرافیکی با مضمون مناسب به راحتی می توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید .

طراحی گرافیکی

وبسایتی که دارای طراحی گرافیکی خوبی باشد از نظر مردم زیبا تلقی شده و با حسی خوب در سایت به گردش میپردازند . استفاده از طراحی های گرافیکی زیبا در امر طراحی سایت مهمترین مسئله ای است که باید در نظر گرفته شود . طراحان وب نه تنها به تصاویر مورد استفاده دقت می کنند ، بلکه حواسشان به هارمونی رنگ ها نیز است تا مخاطب حسی مناسب را از سایت بگیرد . البته تمامی این موارد بر اساس نوع سایتی که طراحی میکنند قابل تغییر است .

کاربرد های محتوای گرافیکی

• تبدیل کردن مخاطب به مشتری
• راهی آسان برای ارائه اطالاعات
• خلاصه کردن مطالب و ارائه آن ها در کمتر از یک دقیقه
• مناسب برای متن های طولانی
• اشتراک گذاری راحت در شبکه های اجتماعی
• تاثیر مثبت بسیار بر روی سئوی سایت و بالا بردن رتبه آن در گوگل
• کاهش خستگی مخاطبین

انواع مختلف محتوای گرافیکی

تولید محتوا گرافیکی می تواند به صورت های مختلفی باشد که هر کدام به نوع خود بهترین تاثیر را می توانند بگذارند . در ادامه چندین دسته مهم از انواع محتواهای گرافیکی معرفی شده اند .

تولید محتوای گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

• اینفوگرافیک
• اسلایدها
• موشن گرافیک
• عکس نوشته
• اسکرین شات
• استیکر
• گیف
در بین موارد گفته شده اینفوگرافیک بیشترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد ولی اینفوگرافیک چیست ؟

تولید محتوا گرافیکی به صورت اینوگرافیک

یکی از بهترین ابزارهایی که برای نمایش اطلاعات وجود دارد ، استفاده از اینفوگرافیک ها است . با استفاده از انیفوگرافیک ها مخاطب به سرعت منظور شما را فهمیده و این بزرگترین مزیت این مورد از تولید محتوا گرافیکی است . دیگر مزیت مهم اینفوگرافیک دادن حجم بزرگی از اطلاعات به مخاطب در کمترین زمان است ، به صورتی که اگر می خواستید همین مورد را با متن توضیح دهید زمان طولانی تری را باید صرف این قضیه می کردید و در آخر متن شما آن قدر طولانی می شد که مخاطب قید خواندن آن را زده و به نوعی بیخیال خواندن متن شما شود .

اینفوگرافیک ها برای قرار دادن در شبکه های اجتماعی نیز بسیار مفید هستند زیرا عکس را به راحتی می توان در هر شبکه ای به اشتراک گذاشت اما استفاده از متنها از آنجایی که در شبکه های اجتماعی با محدودیت رو به رو هستیم ، دشوار است .
اینفوگرافیک باید تا حدی که لازم است بی نقص باشد تا بتواند تاثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارد . همچنین کسی که یک اینفوگرافیک را طراحی می کند باید بداند از چه رنگ و فونتی در تصویر مورد نظر استفاده کند تا برای مخاطب اذیت کننده نباشد . انتخاب رنگ و فونت مناسب برای اینوگرافیک از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود .

نتیجه گیری

پیچیده ترین مسائل می تواند در قالب تصاویر به جذاب ترین ها تبدیل شوند . از این رو توجه به تولید محتوا گرافیکی یکی از مهمترین بخش های استراتژی بازاریابی محتوا برای سایت شما محسوب می شود که البته می تواند موفقیت شما را چندین برابر حالت معمول کند .

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 3 میانگین: 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *