سئو و اهمیت آن در بالا بردن رتبه وب سایت

آیا شما هم از آن دسته افراد هستید که وب سایتی برای کسب و کارتان راه اندازی کرده اید اما آنچنان که باید در جذب مشتری و بازدیدکننده موفق نبوده اید ؟ علاوه بر اینکه کیفیت طراحی و ساخت وب سایت ، از اهمیت بسیاری در روند موفقیت کسب و کارتان برخوردار است ، فاکتورهای مهم دیگری نیز در این مسئله نقش دارند . اینکه یک وب سایت طراحی کنید و محتوا و محصولات خود را در آن قرار دهید ، به تنهایی منجر به دیده شدن و افزایش مشتری و بازدید کننده از سایت شما نخواهد بود . شما نیاز دارید تا محتوای سایت خود را به خوبی مدیریت و بهینه سازی کنید تا در بستری که قرار می‌گیرد ، دیده شود . آنچه که باعث افزایش یا کاهش بازدید کننده وب سایت شما می شود ، موتورهای جستجو هستند . شما باید محتوای وب سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که هنگام جستجوی کاربران ، به راحتی پیدا شود . برای این کار شما نیاز دارید تا درمورد  سئو ، و اهمیت آن بیشتر بدانید . در این مقاله سعی داریم درباره سئو و اهمیت آن در بالا بردن رتبه وب سایت توضیح ساده و قابل فهمی را ارایه دهیم . پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید .

سئو و اهمیت آن در بالا بردن رتبه وب سایت

 معرفی سئو(SEO)

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است . به معنای ” بهینه‌سازی موتور جستجو ” .

سئو چیست ؟ سئو روشی است برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وب سایت شما ، اینکار از طریق توجه به نحوه کار موتور‌های جستجو انجام می‌گیرد . به این صورت که مجموعه ای از اقدامات انجام می گیرند تا رتبه وب سایت شما در نتیجه موتورهای جستجو ، پایین آمده و جزو اولین ها قرار بگیرد . به احتمال زیاد هنوز جواب سوال ” سئو چیست ؟ ” را نگرفته‌‌اید ، برای درک معنای واقعی سئو ، بیایید روند کار موتور جستجو را بررسی کنیم . شما برای یافتن مطلبی که به دنبال آن هستید ، نام یا موضوع آن را در سیستم جستجوی گوگل یا دیگر موتورهای جستجو تایپ می کنید . و آن ها با یک لیست طولانی از پیوندهای صفحات وب ، به این درخواست شما پاسخ می دهند .

در اینجا گوگل ( یا هر موتور جستجوی دیگری که استفاده می‌کنید ) چگونه کار می کند ؟ موتور جستجو تمامی اطلاعات مربوط به موضوع شما را که در اینترنت پیدا کرده است ، جمع می کند تا یک فهرست ایجاد کند . ایجاد این فهرست و صف‌بندی مطالب ، توسط الگوریتم مخصوص موتور جستجو انجام می گیرد . حالا متوجه شدید سئو چیست ؟ سئو مجموعه ای از اقدامات است که باعث می شود وب سایت شما هنگام اجرای این الگوریتم ، جزو اولین‌ نتایج قرار گیرد .

معرفی سئو داخلی

سئوی داخلی همانطور که از نامش مشخص است به  اصول سئو در داخل سایت مرتبط است . در واقع مجموعه از فعالیت‌هایی است که در داخل سایت به منظور بهینه سازی محتوا و کدهای HTML انجام می‌گیرد تا ترافیک و رتبه سایت شما را ارتقا دهد . این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود :

_ تعریف کلمات کلیدی

_ تگ عنوان

_ تگ هدینگ

_ تگ توضیحات متا

_ استفاده از تصاویر مناسب

_ اشتراک گذاری

_ سرعت بارگذاری

_ قابلیت نمایش در انواع وسایل وبگردی از جمله تلفن همراه

_ محتوای مخاطب پسند و غیر کپی

سئو و اهمیت آن در بالا بردن رتبه وب سایت

معرفی سئو خارجی

سئو خارجی مربوط به اقداماتی است که خارج از محتوای سایت شما انجام می‌گیرد تا رتبه شما را در رنکینگ گوگل ارتقا دهد . این کار  در واقع تبلیغ سایت شما در دیگر بخش های دنیای وب است . برای مثال می تواند تبلیغ در شبکه های اجتماعی یا پست الکترونیکی شما باشد . موثرترین روش سئوی خارجی تبلیغات در وب سایت‌های دیگر است . هرچقدر تعداد سایت هایی که لینک سایت شما را تبلیغ می‌کنند بالا باشد ، رتبه شما بهتر خواهد شد . چرا که موتور جستجو از طریق تعداد و کیفیت سایت‌هایی که به صفحات وب شما لینک داده‌اند ، پی می‌برد که کیفیت محتوای سایت شما چطور است .

اهمیت سئو

اهمیت سئو از سه جنبه قابل بررسی است .

1_ کیفیت ترافیک

شما می‌توانید تمام بازدیدکنندگان جهان را به خود جلب کنید ، اما اگر آن‌ها به سایت شما بیایند و با مطلب نامرتبط به آنچه جستجو کرده‌اند ، مواجه شوند . این ترافیکی که سایت شما جذب کرده ، باکیفیت نیست . سئو به شما کمک می‌کند تا بازدیدکننده هایی را به سایت خود جذب کنید که واقعاً به محصولات و مطالبی که ارائه می‌دهید ، علاقه مند هستند .

2_ مقدار ترافیک

اگر بدنبال افزایش ترافیک سایت خود هستید ، با سئو کردن محتوای آن  و برخی ترفند‌ها می‎توانید ، ترافیک را به سطح قابل قبولی برسانید .

3_ ترافیک رایگان

همانطور که می‌دانید گوگل یا موتور‌های جستجوی دیگر ، برای وب‌سایت‌هایی که عضو سیستم تبلیغات آن‌ها هستند ، به ازای بازدید کاربران ، مبلغی را دریافت می‌کند ، در واقع گوگل پول می‌گیرد تا وب‌سایت شما را تبلیغ کند و در نتایج اولیه جستجوها قرار دهد و به این صورت بازدید سایت شما بالا برود . شما با رعایت سئو می‌توانید ، رنک سایت خود را بالا برده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این فرصت برای تبلیغ استفاد کنید .

اهمیت محتوا در سئو

حالا که می‌دانید سئو چیست و چه کاربردی دارد بیایید در مورد اهمیت محتوا در سئو صحبت کنیم . اینکه محتوای تولیدی ما در بهبود رتبه سایت در نتایج موتور جستوجو ، چقدر مهم است . اینکه سئو جنبه‌های مختلفی دارد ، صحیح است . اما محتوای سایت از آنچه که همه فکر می‌کنند مهم‌تر است . وقتی در مورد محتوا صحبت می‌کنیم ، مردم بیش‌تر به صفحات و پست‌های متنی فکر می‌کنند . اما لازم نیست محتوا محدود به صفحات سنتی و پست‌های متنی باشد ؛ بلکه می تواند در ساختارها و قالب‌های مختلفی در وب سایت شما  قرار گیرد ، که شامل : تصاویر ، صدا ، فیلم ، اسلایدها ، ابزارها و موارد دیگر می‌باشد . در نهایت ، محتوا چیزهایی است که افراد برای خواندن ، گوش دادن ، تماشا یا تعامل با آن ها به سایت شما می‌آیند .

سئو و اهمیت آن در بالا بردن رتبه وب سایت

شاید قبلا استفاده از کلمه کلیدی به تعداد زیاد در محتوا جوابگو بود ، اما امروزه موتورهای جستجو بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و می‌توانند معنای محتوای شما را دریابد ، پس مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن فکر کنید ، تولید محتوای با کیفیت مرتبط با عناوین سایت شماست .

شما باید دقیقا محتوایی  را ارایه بدهید ، که کاربر نیاز دارد نه چیزهای غیر مرتبط ، باید بطور هوشمندانه ای برای تولید محتوا اقدام کنید و در مورد موضوعاتی بنویسید که کاربران به دنبالشان هستند .

به هنگام تولید محتوا به موارد زیر توجه کنید :

_ آیا محتوا کاربر پسند است ؟

_ آیا محتوا به گونه‌ای سازماندهی شده است که به راحتی پیدا شود ؟

_ آیا دارای پیوندهای وابسته است ؟

_ آیا محتوای شما می‌تواند به تنهایی یک منبع قابل اعتماد ، برای یک موضوع خاص باشد ؟

حال که با اهمیت رعایت اصول سئو برای موفقیت وب‌سایت‌ها آشنا شدید ، می‌توانید با بهینه‌سازی صحیح و اصولی رتبه سایت خود را ارتقا دهید . شما می‌توانید برای سئوی سایت خود به ما اعتماد کنید . مجموعه ی ما با کادری مجرب و متخصص ، آماده ارایه خدمات در بخش سئو و بهینه سازی برای وب سایتتان است .

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *