نکات کلیدی برای محتوای سئو شده در وب سایت

همانطور که میدانید از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با هر سایت داشتن محتواهای سئو شده است . محتوای سئو شده به معنای بهینه‌سازی محتوایی است که درون سایت قرار می‌گیرد تا به وسیله آن بتوان رتبه سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش داد . فرایند سئو از سه مرحله سئو داخلی ، سئو فنی و سئو خارجی تشکیل شده که هر کدام به نوعی دارای اهمیت هستند و سئو محتوا در زیر مجموعه سئو داخلی قرار می‌گیرد . سئو محتوا به معنای داشتن محتوایی است که از ابتدا تا انتها با اصول سئو پیش رفته و استانداردهای مرتبط با موتورهای جستجو را رعایت کرده باشد . از آن‌جایی که محتوا تاثیر بسیاری بر روی رتبه سایت در گوگل می‌گذارد لازم است بدانیم چگونه باید یک محتوای سئو شده در وب سایت بنویسیم . و برای داشتن چنین محتوایی باید چه کارهایی انجام دهیم ؟

نکات کلیدی برای نوشتن محتوای سئو شده در وب سایت

چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم؟

برای رعایت سئو محتوا لازم است کار موتور جستجو را دانسته تا تاکتیک‌هایی را با توجه به آن‌ها را در پیش بگیریم . در زیر برخی از مهم‌ترین تاکتیک‌های اثبات شده در این زمینه آورده شده است .

داشتن کلمه کلیدی

مهم‌ترین قسمت یک محتوای سئو شده ، نوشتن محتوایی است که بر اساس کلمه کلیدی مناسب نوشته شده باشد . قبل از نوشتن مقاله باید یک کلمه کلیدی کاربردی پیدا کرده و از آن در طول مقاله استفاده کنید . از این رو بهتر است بررسی‌های مورد نظر را قبل از شروع نوشتن انجام دهید .

از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

از بهترین راه‌های افزایش رتبه ، استفاده از کلمات کلیدی LSI است . ولی این کلمات از کجا پیدا می‌شوند ؟ هنگامی که کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل سرچ می‌کنید در انتهای صفحه برخی از موضوعات مرتبط با کلمه کلیدی به شما نشان داده می‌شود که استفاده از این کلمات درون متن به تقویت رتبه گوگل مقاله شما کمک بسیاری خواهد کرد .

کلمه کلیدی را درون عنوان مقاله جای دهید

چنین راه حلی کمک بسیاری به بالا بردن رتبه سایت در گوگل خواهد کرد . پس بهتر است از کلمه کلیدی انتخاب شده در عنوان مقاله مد نظر ، استفاده کنید .

کلمه کلیدی را در متن چندین بار تکرار کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در متن بهتر است با نسبت 2 تا 5% کل مقاله باشد تا هم گوگل امتیاز منفی به مقاله نهد و هم به طور مناسب از آن استفاده شود . این که متن مورد نظر را با کلمه کلیدی پر کنید کار اشتباهی است زیرا هم خواننده را از تکرار کردن یک کلمه خسته کرده و هم کیفیت مقاله خود را پایین می‌آورید .

از کلمه‌ کلیدی در عنوان‌ها استفاده کنید

در عنوان‌های H2 و H3 بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید تا گوگل متوجه قسمت‌های مختلف متن نوشته شده توسط شما شود .

محتوای خود را بهینه کنید

هیچ چیز به اندازه سئو محتوا و یا همان محتوای با کیفیت ، موجب بالا رفتن رتبه گوگل سایت شما نخواهد شد . برای داشتن چنین محتوایی رعایت سه نکته زیر ضروری است :

نکات کلیدی برای نوشتن محتوای سئو شده در وب سایت

طول مقالات

از آن جایی که گوگل به مقاله‌های طولانی علاقه بیشتری دارد ، خوب است مقاله‌های نوشته شده خود را در حدود  1000 تا 2000 کلمه قرار دهید تا رتبه خوبی را در صفحه اول گوگل به دست آورید . این نکته بسیار حائز اهمیت است که تعداد کلمات محتوای مد نظر شما باید بر اساس موضوعی که می‌نویسید انتخاب شود زیرا برخی از موضوعات به متن طولانی و برخی از موضوعات به متن کوتاه‌تر نیاز دارند .

روان و خوانا بودن مقالات

از آن‌جایی که شما برای عموم مردم می‌نویسید و نه کامپیوترها ، متن مورد نظر شما باید به قدر کافی ساده و روان باشد . همچنین به این دلیل که نمی‌دانید چه افرادی با چه سطح از دانشی وارد سایت شما شده و قصد خواندن مقاله شما را می‌کنند ، بهتر است مقاله به قدر کافی روان باشد تا هر خواننده‌ای به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و از خواندن مطلب خسته نشود .
برخی موارد مانند رعایت نیم‌فاصله در زبان فارسی و  رعایت علائم نگارشی کمک بسیاری به خوانا بودن مقاله نوشته شده توسط شما خواهد کرد .

به روز کردن مقالات

به روز کردن مقالات موجب توجه بیشتر گوگل به سایت شما شده و به دلیل اهمیت دادن به مقاله خود به سایت شما امتیاز مثبت خواهد داد . همچنین همیشه آخرین ویرایش نوشته در گوگل منتشر می‌شود .

آدرس مقاله از کلمات کلیدی تشکیل شود

این که آدرس پست مورد نظر و یا همان URL از کلمه کلیدی تشکیل شده باشد و خوانا باشد هم از نظر گوگل کار درستی بوده و رتبه سایت را بالاتر می‌برد ، هم برای کاربران خواناتر بوده و موجب کلیک کردن بر روی مقاله و وارد سایت شدن می‌شود که با این کار نرخ کلیک مقاله در گوگل افزایش می‌یابد .

داشتن توضیحات متا برای هر مقاله

حتما تا به حال دیده‌اید در گوگل یک توضیحات 155 کاراکتری در زیر لینک آبی هر مقاله می‌آید که خلاصه‌ای از مقاله نوشته شده است . بسیاری از سایت‌ها این مورد را رعایت نکرده و توضیحات متا خلاصه‌ای از مقاله مورد نظر نیست . داشتن متا برای هر مقاله کمک بسیاری به جذب مخاطبان کرده و از این طریق نرخ کلیک مقاله افزایش می‌یابد .

نکات کلیدی برای نوشتن محتوای سئو شده در وب سایت

تصاویر هر مقاله را بهینه کنید

تصاویر هر مقاله باید به موضوع آن مرتبط باشد تا تصویر مناسبی را درون ذهن فرد جای بیندازد . رعایت چندین نکته برای بهینه‌سازی عکس‌ها لازم است .

داشتن alt text

هر عکس باید دارای متن جایگزین یا همان alt text باشد تا زمانی که عکس باز نمی‌شود متن آن نمایش داده شود . در وردپرس قسمتی به نام متن جایگزین برای هر عکس وجود دارد که به کمک آن می‌توان متن جایگزین مرتبط به هر عکس را نوشت .

نام تصاویر

قبل از آپلود اسامی معنی‌دار بر روی عکس قرار دهید . بهتر است کلمات کلیدی درون نام عکس نیز جای داده شود .

حجم تصویر

تصاویر در سایت‌ها باید دارای حجم کمی باشند تا سرعت بالا آمدن سایت را افزایش دهند . حجم بالای عکس‌ها امتیاز منفی از سمت گوگل خواهد داشت .

نتیجه‌گیری

مقاله‌های نوشته شده توسط ما هر چقدر هم با کیفیت باشند اگر در گوگل نمایش داده نشوند ، نوشتن آن‌ها کاری بیهوده تلقی می‌شود از این رو لازم است با رعایت نکات گفته شده سئو محتوای قوی را برای سایت خود به وجود آوریم . اگر در انجام این کار زمینه‌ای ندارید می‌توانید محتواهای سایت خود را برای انجام محتوای سئو شده با قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا از متخصصان ما در شرکت گیل مارکتینگ بخواهید .

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *