وب سایت الکسا به کار خود پایان داد

وب سایت الکسا (Alexa) ابزاری رایگان برای بررسی رتبه وب سایت ها نبست به یکدیگر و یک آنالیز کننده ی ترافیک وب سایت ها بود که در سال 1996 در سان فرانسیسکو آغاز به کار کرد و روز به روز بر گسترش دامنه ی خدمات و فعالیتش اضافه کرد . این ابزار رایگان و به نسبت ساده و کاربردی موقعیت وب سایت شما را نسبت به رقبایتان تجزیه و تحلیل می کرد و اطلاعاتی که الکسا از وب سایت تان به شما می داد شامل رتبه جهانی ، رتبه کشوری و بهترین رتبه هایی که وجود داشتند و همچنین بک لینک ها و لینک های ورودی و نمایش نمودارهای آماری برای رتبه های جهانی و ترافیک موتور جستجو و روند صعودی و نزولی و همچنین میانگین حضور کاربران در صفحاتی که بیشترین زمان را در آنجا بوده اند ، برای شما به نمایش می گذاشت . آمار هایی که الکسا به صاحبان کسب و کارها به نمایش می گذاشت در بازه ی زمانی 1 روزه تا 2 سال بود تا به مدیران وب سایت ها کمک کند که با آنالیز کردن بخش های مختلف وب سایت شان بهترین فیدبک از خروجی وب سایتشان داشته باشند .

الکسا برای سئو

همچنین وب سایت الکسا برای کمک به متخصصان سئو و همچنین وبمستران مورد استفاده قرار می گرفت که براساس آن گزارش بهینه سازی وب سایت مشتریان را برای آنها شرح می دادند .

وب سایت الکسا به کار خود پایان داد

الکسا در سال 1999 با ارزش 250 میلیون دلار آمریکا توسط شرکت آمازون خریداری شد و برخلاف تصور دیگران به سرعت روند رشد خود را پیش گرفت تا جایی که در سال 2002 با شرکت گوگل همکاری خود را آغاز کرد به گونه ای که نتایج رتبه های الکسا از طریق گوگل به نمایش گذاشته می شد اما به دلیل مناسب نبودن سرویس گوگل در سال 2009 ، الکسا همکاری خود را قطع کرد و بصورت خصوصی به رتبه بندی سایت ها اقدام نمود .

بعد از گذشته 25 سال از فعالیت الکسا این کمپانی قدرتمند در تاریخ 1 می ۲۰۲۲ با تشکر از مشترکان و مخاطبانش اقدام به تعطیلی این ابزار پر قدرت گرفت و این حرکت را یک تصمیم دشوار برای خود تلقی کرد .

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 4 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *