گام ها و مراحل اصلی طراحی و ساخت یک وب سایت کدامند ؟

قبل از شروع باید بدانید چرا در حال ایجاد یک وب سایت هستید؟ وب سایت برای من چه نفعی دارد ؟ این یک سوال ساده است ، اما اگر بدانید بسیاری از کسب و کارها هرگز به آن توجه نمیکنند، شگفت زده خواهید شد .

ممکن است همه دارندگان کسب و کارها یک وب سایت داشته باشند ، زیرا هرکسی به آن نیاز دارد و در زمان قدیم و یا حال به عنوان یک ایده خوب و راهکار به نظر میرسد. اما به دید بازاریابی دیجیتال بخواهیم نگاهی به این موضوع داشته باشیم نتیجه این است که آن سایت همواره مانند یک جزیره کوچک جدا شده در گوشه ای از فضای مجازی قرار گرفته که هیچ چیز برای کسب و کارشان به ارمغان نمی آورد ، اما مشمول هزینه میزبانی و نگهداری سالیانه است . در حالت ایده آل باید یک ایده روشنی از آنچه دقیقا سازمان میخواهد برای رسیدن به آن از وب سایت استفاده کند داشته باشید قبل از اینکه شروع به ساخت آن کنید .

گام ها و مراحل اصلی طراحی و ساخت یک وب سایت کدامند ؟

 

بدانید وب سایتتان برای چه کسانی قرار است راه اندازی شود؟
دانستن اینکه دقیقا وب سایت خود را برای چه کسانی می سازید نیز در موفقیت آن نقش دارد. با این حال ، شگفت آور است که این مساله نیز اغلب در فرآیند نادیده گرفته می شود. بسیاری از وب سایت ها به درخواست مدیران اجرایی سازمان ، به جای مردمی که در واقع کاربران آن سایت خواهند بود به پروزه طراحی پایان میدهند. برای موفقیت وب سایت ، تنها نیاز به درخواست تجدید نظر گروهی از مردم دارید و آنها همان بازار هدف شما هستند .

مراحل اصلی ساخت یک وب سایت در کسب و کارهای مختلف دارای فرآیند های مختلفی از جمله گروههای مختلف افراد در هنگام طراحی ، توسعه و پیاده سازی یک وب سایت است ، اما صرف نظر از روش انتخابی شما و رسمی یا غیر رسمی بودن روند ، تعدادی مراحل کلیدی وجود دارد که به طور کلی بخشی از هر پروژه توسعه وب هستند :

 

برنامه ریزی
ایجاد اهداف برای سایت تجزیه و تحلیل بازار رقابت ، تعریف بازار هدف ، چگونگی یافتن سایت شما و آنچه را که آنها در هنگام ورود به سایت به آن نیاز دارند ، ترسیم یک برنامه زمانی و ثبت کلیه اعمال ورود و خروج به سایت .

 

طراحی سایت
تصمیم بگیرید که ظاهر و احساس سایت شما چگونه باشد: رنگ ها ، گرافیک ، معماری ، اطلاعات ، مکان یابی و غیره .

 

توسعه سایت
قرار دادن همه المان ها در کناره هم ، ایجاد یک طراحی توافقی و ساخت صفحات واقعی سایت ، ایجاد محتوا ، لینک ها و …

 

آزمایش
مطمعن شوید همه چیز کار میکند قبل از آنکه اجازه دهید در اینترنت منتشر شود.

 

محدوده دسترسی
سایت جدید شما بر روی اینترنت ایجاد شده و برای تمام جهان قابل یافتن است.

 

در مورد چگونگی دسترسی کاربران خود به وب سایت فکر کنید ، زمانی که وارد سایت میشوند ، چه میخواهند و چگونه سایت میتواند آن نیاز ها را برآورده کند؟خود را به جای آنها قرار دهید و یا بهتر از آن ، از آنها بخواهید به طور مستقیم چیزی که میخواهند را بیان کنند.برخی تحقیقات بازار غیر رسمی با افرادی که به طور بالقوه از وب سایت استفاده میکنند، انجام دهید (آنلاین یا آفلاین )، نتایج میتواند تفاوت بین یک وب سایت موفق و یک آزمایش آنلاین را نشان دهد.

 

 

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *