تولید محتوای اینستاگرام و اهمیت آن

بدون شک بزرگترین شبکه اجتماعی محتوا محور در ایران اینستاگرام است که تا به امروز شانس های بسیاری را برای فروش بیشتر صاحبان کسب و کارها فراهم کرده است . حتما دیده اید که باقی شبکه های اجتماعی به اندازه اینستاگرام نمیتوانند در میزان فروش محصول یک مجموعه تاثیر بگذارند . این به همان محتوا محور بودن اینستاگرام برمیگردد . در اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه های اجتماعی پیج ها نیاز به محتوای با کیفیت داشته تا بتوانند برای صاحب خود موفقیت هایی را به ارمغان آورد . داشتن نظمی برای تولید محتوا کمک بسیاری به رونق کسب و کار شما خواهد کرد . در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تولید محتوای اینستاگرام و اهمیت آن در کسب و کارها بیشتر صحبت کنیم .

تولید محتوا اینستاگرام و اهمیت آن در کسب و کارتان

معرفی اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام دارای 800 میلیون کاربر فعال در ماه است که با توجه به تب و تاب بسیار مردم میتوان فهمید جای فسبوک را کاملا گرفته و ایرانیان به مانند گذشته علاقه ای به فیسبوک ندارند  . اینستاگرام با ویژگی های مختلفی که دارد کمک بسیاری به جذاب تر کردن محتواهای تولیدی کرده است از این رو یکی از جذاب ترین شبکه های اجتماعی از نظر مردم ایران محسوب میشود . برای انجام تولید محتوا در اینستاگرام فرد باید استراتژی خاصی داشته باشد که به کمک آن استراتژی بتواند با برنامه ای منظم مراحل تولید محتوا اینستاگرام را طی کند . چندین عنصر اصلی برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته ایم .

تولید محتوا بر اساس شخصیت مشتری

مخاطبان صفحات اینستاگرام بر اساس موضوعی که در آن فعالیت میکنند طبقه بندی میشوند . از این رو لازم است ویژگی های مرتبط به مخاطبان خود را شناخته و بر آن اساس تولید محتوا را انجام دهید . به طور مثال مخاطبان یک صفحه سرگرمی با مخاطبان پیجی که در رابطه با سئو است متفاوت‌اند . مورد اول میتواند از هر قشر و سنی باشد ولی مورد دوم پیجی تخصصی بوده و تنها کسانی که در زمینه سئو فعالیت میکنند میتوانند از موضوعات آن بهره ببرند .

هر پست دارای زمان مناسبی برای انتشار است

حتی کسانی که از اینستاگرام استفاده میکنند در ساعات مختلفی از این شبکه اجتماعی استفاده کرده و بیشتر برای آنها حالت سرگرمی دارد . با استفاده از ابزار Instagram insights میتوان بیشترین زمانی که مخاطبان از صفحه شما استفاده میکنند را مشاهده کرد تا بتوانید بهترین زمان انتشار پست ها را پیدا کرده و بیشترین بازخورد را دریافت کنید .

موضوعات تولید محتوای اینستاگرام را مشخص کنید

دسته بندی کردن موضوعات مهمترین قسمتی است که در رابطه با تولید محتوا پیج اینستاگرام خود باید انجام دهید . پس از دسته بندی کردن نیز باید بر اساس محبوبیت آنها را مرتب کرده و سپس بر اساس محبوبیت شان تعداد محتواهایی که باید تولید کنید را مشخص کنید .

تعامل کاربران با صفحه

تاثیر تعامل کاربران با صفحه شما مهمترین قسمت هر صفحه اینستاگرامی است و این مورد است که موفقیت صفحه شما را نشان میدهد . تعامل کاربران یعنی میزان لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پست های صفحه شما ، این مقدار هر چه بیشتر باشد محبوبیت صفحه بیشتر و به دنبال آن موفقیت شما در زمینه ای که شروع به کار کردید بیشتر می شود . برای داشتن پیجی محبوب خوب است به پیج های رقبایتان نگاهی بیندازید تا متوجه شوید روند پست گذاشتن آنها چگونه است و چطور بازخوردهایی را از مخاطبان خود گرفته اند .

تولید محتوا اینستاگرام و اهمیت آن در کسب و کارتان

انواع محتواهای اینستاگرامی

چندین نوع از محتواها وجود دارند که توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند . در ادامه توضیحات این چندین مدل ارائه شده است . با خواندن روند کاری انواع محتواها میتوانید دیدی مناسب نسبت به محتواها به دست آورید .

محتوای مشتری محور

این گونه محتواها حول مشتری می چرخند . به این صورت که محتوای تهیه شده از صحبت با مشتری و یا عکسی از مشتری در حین استفاده از محصول شما تهیه می شود . همچنین این گونه محتواها میتوانند به صورت فیلمی کوتاه از نظریات مشتریان نسبت به کالای شما تهیه شوند . بسیاری از مردم برای اطمینان کردن به کیفیت محصول مورد نظر به نظرات دیگر مشتریان اهمیت بسیاری میدهند . از این رو اینگونه محتواها میتوانند تاثیر به سزایی در افزایش فروش محصولات شما داشته باشند . نکته مهمی که در رابطه با چنین محتواهایی وجود دارد توجه به دروغ نبودن مطلب است زیرا با یک بار دروغ گفتن کاربران به پیج شما اعتمادشان را از دست میدهند و پس از آن به سختی اعتماد خواهند کرد .

محتوایی با مضمون رو کردن دست رقبا

این مورد از محتواها از نظر کاربر جالب توجه است ولی از نظر کسی که صاحب کسب و کار است میتواند مضر تلقی شود . در چنین محتواهایی شما دست رقیبان خود را رو میکنید به این صورت که میگویید در فروش محصول X چقدر سود میکشند . اگر کسب و کاری سالم داشته باشید چنین محتواهایی جالب توجه نیز بوده و موجب افزایش اعتماد کاربران به شما میشود .

محتوای محصول محور

یکی از رایج ترین محتواهایی که در صفحات اینستاگرام وجود دارد معرفی محصول و یا خدمات است . در این حالت از محصول خود عکسی تهیه کرده و به همراه اطلاعات آن در صفحه خود منتشر میکنید .

محتوای کارمند محور

در چنین محتواهایی کارمندان و افرادی که در مجموعه شما کار میکنند را معرفی کرده و روزمه کوتاهی از آنها را نیز بیان میکنید . این چنین محتواها بیشتر مناسب برای آموزشگاه ها است به طوری که میتوانند اساتید خود با سابقه کاری و زمینه تدریس را در طی یک پست معرفی کنند تا دانشجویان از افرادی که در آموزشگاه مد نظر وجود دارند مطلع شوند .

محتوای آموزش محور

در هر زمینه ای که کار میکنید داشتن محتواهای آموزش محور در آن زمینه مهم تلقی میشود . برای داشتن چنین محتوایی بهتر است عکسی مربوط به آن را پست کرده و آموزش مورد نظر را در قسمت کپشن اینستاگرام بیاورید . به طور مثال کسی که در فروش البسه فعالیت میکند میتواند پستی با مضمون نحوه شست و شو لباس های مختلف را در پیج خود قرار بدهد تا هم تبلیغی برای پیج او بوده و هم کیفیت کاری خود را بالا ببرد .

محتوای کاری

این مدل پستها دربرگیرنده عکسها و یا فیلم هایی از پشت صحنه کاریتان است تا کاربران با روند کاری شما بهتر آشنا شوند. همچنین شرکت در نمایشگاهها و یا هر گونه رویدادهای مرتبط به زمینه کاریتان میتواند تاثیر به سزایی در بیشتر شدن تعامل کاربر با پیج اینستاگرام شما داشته باشد .

نتیجه گیری تولید محتوا اینستاگرام

همانطور که در طی متن خواندید اینستاگرام در حال حاضر بهترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است . از این رو برای نمایش بیشتر نام برندتان خوب است صفحه اینستاگرامی داشته و از تولید محتوا اینستاگرام با کیفیت برای افزایش محبوبیت صفحه خود استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب برند خود کرده باشید . برای انجام این کار می‌توانید از متخصصان ما کمک بخواهید .

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *