انتخاب نام تجاری در وب

یک برند یا نام تجاری ، نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا ترکیبی از اینهاست.که برای شناسایی کالاها یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها و یا خدمات از کالاها یا خدمات دیگر رقبا به کار میرود.

نام تجاری معروف میتواند برای مشتریان بالقوه کیفیت بالا ، ارزش و سایر مطلوبیت ها را تداعی کند. یک نام تجاری باید دارای هویتی غنی و روشن باشد . هویت نام تجاری مجموعه ایی از عوامل مربوط به آن است که استراتژیست های بازاریابی آن شرکت را حفط میکند ، نام تجاری به یک کالا یا خدمت ، رنگ و جان میدهد . یک نام تجاری درست ایجاد کننده اعتماد برای مشتریان است و با توجه به افزایش شدید رقبا حق انتخاب توسط مشتریان در اثر تنوع محصولات ، روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار میشود .

محصولاتی که دارای نام و نشان تجاری هستند راحت تر ترویج و تبلیغ میشوند ، چرا که معروف بودن نام و نشان تجاری ، مشتریان را برای خرید بیشتر ترغیب میکند.شرکت ها در بازاریابی های فیزیکی سالهای زیادی است که به توسعه و تقویت نام تجاری خود پرداخته اند . این امر برای آنها بسیار پر هزینه و زمانبر بوده است ، اما ارزش این نام های تجاری امروز بسیار بیشتر از هزینه ای است که برای ایجاد آنها صرف شده است.

 

عناصر نام تجاری

داشتن نام تجاری مشهور ، یکی از عوامل دستیابی به صحنه ی رقابتی است. عناصر کلیدی یک نام تجاری شامل : تمایز ، تناسب و ارزش دریافت شده برند میباشد . تمایز محصول از رقبا اولین شرطی است که برای ایجاد نام تجاری بایستی انجام شود ، عنصر بعدی در نام گذاری تجاری درجه و یا سطحی است که محصول برای مشتریان بالقوه کارایی دارد .یک نام تجاری زمانی برای مشتریان معنا پیدا میکند که در زندگی وی جایگاهی حقیقی پیدا کند .

عامل سوم در نامگذاری تجاری که عنصری کلیدی قلمداد میشود ارزش دریافت محصول میباشد. حتی اگر محصول شما در بازار از سایر محصولات متفاوت باشد و مشتریان بالقوه نیز کارایی آن را بدانند ، کسی آن را نمی خرد مگر اینکه ارزش آن محصول را دریافت کند . اگر یک نام تجاری نسبت به سایر نام های تجاری رقبا متمایز و متناسب با محصول باشد و نیز درک مشتری از آن محصولی ارزشمند باشد حتما معروف میشود .نام های تجاری فقط زمانی بوجود می آیند که به سطحی از مقبولیت و درک خریدار رسیده باشند. و خریدار از آن محصول راضی باشد.

نام گذاری تجاری احساسی در مقابل نام گذاری تجاری منطقی:

شرکت ها از جاذبه های احساسی در تبلیغات محصول برای انتخاب یک نام تجاری استفاده میکنند . این جاذبه های احساسی میتوانند در تلویزیون ، رادیو ، تابلوهای تبیلغاتی و رسانه های چاپی به خوبی نقش ایفا کنند . چرا که حالت منفعلانه پذیرش اطلاعات توسط مشتری را هدف قرار میدهند اما بکار بردن جاذبه های احساسی در وب بسیار مشکل است چرا که مشتریان کنترل فعال زیادی در وب ندارند و حالت منفعل پذیرش را ندارند.بازاریابان تلاش میکنند که نام های تجاری شرکت خود را در وب ، از طریق شیوه نام گذاری تجاری منطقی ایجاد و حفظ کنند .

شرکت هایی که از نام گذاری تجاری عقلایی استفاده میکنند به کاربران وب کمک مینمایند تا زاویه دید خود را نسبت به یک تبلیغ عوض کنند . نام گذاری تجاری عقلایی به جای تاکید بر جاذبه های احساسی ، بر جاذبه های قابل تشخیص نظیر خدمات ارائه شده همراه با محصول تاکید دارد.

 

 

 

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *