تبلیغات در محیط وب

همانطور که میدانید همه ی امور مربوط به تبلیغات حول محور ارتباطات میچرخد. ارتباطات میتواند پلی میان شرکت با مشتریان فعلی آن باشد ،مشتریان بالقوه و یا حتی مشتریان سابق که شرکت مایل به جذب دوباره آنها است.
برای اثر بخش بودن تبلیغات ، شرکت ها باید پیام های متفاوتی را برای هر گروه از مخاطبین خود در نظر بگیرند . مثلا در مرحله آگاهی مشتریان از محصولات ، پیام تبلیغاتی باید صرفا جنبه اطلاع رسانی داشته باشند . در این حالت پیام باید یا محصول جدیدی را معرفی کنند و یا کاربردهای جدیدی را برای محصولات فعلی ارائه دهند و یا به توسعه محصول بپردازند .

تبلیغات در محیط وب

در مرحله معرفی محصول به مخاطبین ، آنها باید پیامی را دریافت کنند که چگونگی کارکرد محصول و یا خدمت را توضیح دهد و مشتریان را مجاب به تغییر برندی که قبلا استفاده میکردند نماید .

در مرحله آشنایی ، پیام های تبلیغاتی باید تشویق کننده باشند . به این معنا که بتوانند مشتریان را برای خرید محصول متقاعد کنند . در مرحله تعهد مشتریان باید پیام های یاد آورنده را دریافت کنند .این پیام ها باید احساس خوب مشتری راجع به یک مارک تجاری را تقویت کنند و نیز خرید محصول یا خدمت را به آنها یادآوری کنند.

شرکتها عموما برای مشتریان که در مرحله جدایی قرار میگیرند، تبلیغاتی در نظر نمیگیرند.

امروزه به طور فزاینده ای، بسیاری از شرکت ها مشتریان را به گروههای هدف مختلف تقسیم میکنند و پیام تبلیغاتی خود را متناسب با هریک از این گروهها انتخاب میکنند. اندازه این گروههای هدف هنگامی که شرکتها از فناوری وب استفاده میکنند، میتواند کوچکتر شود – در برخی موارد میتواند حتی یک مشتری باشد . تحقیقات جدیدی که راجع به رفتار بازدید کنندگان وب سایتها انجام شده است حتی راههایی را پیشننهاد میکند که وب سایت ها میتوانند از طریق آنها پاسخگوی نیازهای مختلف بازدیدکنندگان در زمانهای مختلف باشند.در اینجا چند نمونه ازین تبلیغات را برای شما بازگو میکنیم.

روش های تبلیغ در وب

برای تبلیغ در محیط وب میتوان از روشهای گوناگون استفاده کرد . عمده ترین روش ها در این زمینه عبارتند از :

* بنر
* پاپ آپ
* تبلیغات از طریق پست الکترونیک
* تبلیغات از طریق موتورهای جستجو
* و…

 

بنرها

اکثر شرکت ها برای تبلیغ در اینترنت از بنرها استفاده میکنند.بنر ها بیشترین کاربرد تبلیغاتی را در اینترنت دارند.بنر به صورت کادری مستطیلی شکل در صفحات وب است که تصویر گرافیکی ثابت و یا متحرکی را نشان میدهد.بنر به صفحه وب آگهی دهنده مرتبط است.بدین معنا که زمانی که کاربر روی این بنرها کلیک میکند ،به سایت اصلی شرکت آگهی دهنده متصل میشود .آگهی دهندگان بیشتر تمایل دارند که بنرهای آنها از اندازه ی طولی بیشتری جهت جذب مشتری برخوردار باشد.

 

پاپ آپ

یکی از آزار دهنده ترین پدیده ها در جستجوی اینترنتی ، ظاهر شدن پاپ آپ های تبلیغاتی است که در حین جستجو در زمینه های مشابه روی صفحه کاربر ظاهر میشود . تبلیغات پاپ آپ معمولا به صورت باز شدن خودکار صفحات وب صورت گرفته و معمولا با خارج شدن کاربر از یک وب سایت و یا زمانی که به سایر اقدامات در وب میپردازید همراه شماست.

تبلیغات از طریق پست الکترونیک

یکی از شیوهای متداول تبلیغات در وب ارسال اطلاعات در مورد یک شرکت یا محصول از طریق ایمیل به افراد و شرکتهایی است که نام آنها در لیست مکاتبات قرار دارد . ایمیل روز به روز از محبوبیت بیشتری میان کاربران اینترنت برخوردار میشود پس میتوان از آن به عنوان کانالی امن در تبلیغات استفاده کرد . ایمیل های تبلیغاتی میتوانند شامل فایل های صوتی و تصویری باشند که محصولی را تبلیغ میکنند و روی صفحه ایمیل لینکهایی گذاشته شود که کاربران بتوانند برای انجام خرید بر روی آنها کلیک کنند.

تبلیغات از طریق موتورهای جستجو

برخی از موتورهای جستجو از شرکت ها برای قرار دادن آنها در صدر فهرست یا نزدیک به ابتدای فهرست جستجو پول دریافت میکنند ، به عنوان مثال شرکت گوگل از شرکتهای مختلف هزینه تبلیغ دریافت میکند ، هرچه شرکت ها هزینه بیشتری بپردازند در جستجو های انجام شده نزدیک به صدر فهرست قرار میگیرند.

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *