انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال

در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم چه محتوایی ایجاد کنید که مشتریان شما دوست داشته باشند و باعث ترغیب آنها به برند شما شود . قبل از اینکه به این مقوله بپردازیم باید این را بدانبد که بازاریاب ‌های اینترنتی برای این که بتوانند در این محیط رقابتی بزرگ و گسترده از کسب و کار خود محافظت کنند و آن را به اهداف تعیین شده ی شرکت برسانند ، باید با ایده‌های متعددی آشنا باشند تا در ایجاد ایده‌های خلاقانه‌ی خود توانمندتر عمل کنند . و به نقطه ی اوج خود برسند . حال با معرفی چند نمونه از انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال سعی داریم تا شما را با نگاهی سریع به انواع محتواهایی که ممکن است بخواهید درباره خلقش فکر کنید آشنا سازیم .

انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال

اخبار و محتوای سایت

این شکل محتوا به آسانی خلق میشود و باید اولین گزینه ای باشد که شما در فهرست کارهایی که باید برای بازاریابی محتوا انجام دهید درج شود . تولید چنین محتوایی برای هر برندی بسیار آسان و سریع است که میتوانند از آن در سایت و وبلاگ خود استفاده کنند ، به عنوان نمونه پوشش خبری که مربوط به برند شما است یا نوشتن نکات مفیدی که مصرف کنندگان محصول با آن روبرو هستند . این محتوا ترجیحا هر روز باید منتشر شود و با رعایت چند نکته بهترین بازدهی را همراه دارد . اولا مطمئن شوید که سایت و وبلاگ شما به روز به نظر می رسد . مشتریان دوست ندارند وارد سایتی شوند که آخرین نوشته مربوط به هشت ماه گذشته است . ثانیا موتورهای جست و جو ، وب سایت هایی با محتوای غنی را که مدام به روز می شوند ، دوست دارند . این بروزرسانی ها به ربات ها این پیام را می دهد که این سایت مدام در حال بازدید از سوی جست و جو کنندگان بالقوه است . ثالثا انتشار محتوا در تایم های کوتاه در سایت به شما این امکان را می دهد که علاوه بر مطالب سایت بتوانید مشتریان خود را در کانال های شبکه های اجتماعی نیز درگیر خود کنید . درست همانند روزنامه ها و مجله ها که در یک زمینه ی خاص فعالیت دارند ولی ممکن است اخبار خلاصه شده اتفاقات مختلفی که می دانند برای خوانندگان شان جالب است را منتشر می کنند .

راهنماها ، مصاحبه ها و خبرهای ویژه

محتوای بلند منتشر شده درست مانند محتوای کوتاه عمل میکند . لازم نیست این محتوا را به صورت روزانه منتشر کنید . چیزی که ایجاد میکنید ممکن است در نتیجه مباحث خدمات مشتریانی که شما دوست داشتید باشد . گزارشی از رتبه بندی واژه های کلیدی شرکت را گزارش کنید و یا یک تغییر کلی در استراتژی کسب و کار ایجاد کنید . به عنوان مثال ، مصاحبه با اعضای کلیدی یک شرکت ، نقاط قوت یک کسب و کار برجسته یا یک داستان کوتاه و یا بلند یک شرکت بخصوص ، همگی میتواند خوب عمل کند . علاوه بر این انتشار این محتواها در سایت شرکت ، اگر به خوبی اجرا شود میتواند برای توسعه و تقویت اهداف شرکت به کار رود .

برگه های سفید

یکی دیگر از راه های بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری برگه های سفید شرکت ها میباشد . شرکتها در این برگه ها آمار و ارقام و همچنین کلیه فعالیت های داخلی شرکت برای محصول پیشنهادی آنها و یا خدماتشان را ارئه می دهند . این نوع اسناد اتکا پذیری ، تجربه و تطبیق را در زمینه کاری در اختیار سایرین قرار می دهد ، این در حالیست که مشتریان بالقوه به دنبال اطلاعاتی هستند که به آن ها در راه اندازی کسب و کار و خرید محصولات کمک کند . با این کار شما می توانید بهترین و معتبرترین نوع گزارش را از خود و کاری که انجام می دهید در اختیار مشتریان قرار دهید .

برگه های سفید نه تنها موقعیت برند شما را به عنوان یک مدیر متفکر شناسایی میکند بلکه برای تولید کسب و کار نیز به کار می رود . اما چگونه ؟ شما میتوانید یک برگه سفید مانند یک پی دی اف قابل دانلود تهیه کنید و اطمینان پیدا کنید که هرکسی که میخواهد آن را دانلود و مطالعه کند مجبور شود محتویات آن را نیز پر کند . اینکار باعث میشود تا اطلاعات پایه و اساسی در خصوص رفتار مشتریان و پیش بررسی های جالب آنها در مورد تولیدات و خدمات شما دهد و شما میتوانید کسب و کار خودتان را از این طریق بازسازی کنید و در نهایت باید این نکته را مد نظر داشته باشید که اکثر مشتریان ابتدا برگهای سفید را قبل از خرید محصول و یا درخواست خدمات مطالعه می کنند ، و بعد اقدام به حرکت می نمایند . مشتریان ترجیح می دهند که از جایی خرید و یا ارائه درخواست کنند که محصول و یا خدمات پیش رویشان قابل اعتماد باشند .

انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال

کتاب های الکترونیک

کتاب های الکترونیکی یک راهی مناسب برای ایجاد محتوا برای سایت و یا وبلاگ شماست درست است که با این کار شما عملا محتوایی را به صورت نوشتاری در سایت خود انتشار نمی کنید ، اما بارگزاری کتابهای الکترونیکی مناسب در حوزه ی نیازهای مشتریان بالقوه بهترین راه برای ایجاد ارتباط با آنهاست که میتواند بی نهایت خوب عمل نماید . این کار برند شما را مانند یک تفکر راهبردی جلو می برد و حتی میتواند روش مفیدی برای رسیدن به ایجاد کسب و کار جدید شما نیز باشد . امروزه به دلیل پیشرفت های چاپ و نشر دیجیتال و رشد محبوبیت کتابهای الکترونیکی در بین خوانندگان باعث می شود تا علاقمندان به برند شما با اطمینان کامل از سایت شما دیدن و مطلب مورد نیازشان را از سایت شما استخراج کنند و همچنین باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که انتشار یک کتاب الکترونیکی برای توزیع محتوا بینهایت آسان است . این یک تاکتیک بازاریابی محتوا ی عمومی در حال رشد است .

اینفوگرافیک ها

انسان‌ها موجوداتی هستند که با تحریک بصری می‌توان توجه آنها را جلب کرد . انسانها همچنین برای پردازش ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغزشان وارد می‌شود به فعال شدن اعصاب چشمی نیازمندند . شاید واژه‌ها و نوشته‌ها نتوانند آن‌قدر که باید و شاید توجه مخاطبان را به خود جلب کنند . اما اینفوگرافیک جذاب که حاصل تصاویری با محتوا و رنگ جذاب است ، قطعا مخاطب را به خود جذب می نماید . استفاده از اینفوگرافیک یکی از روش‌هایی است که در جلب نظر مشتریان به شما کمک می‌کند . این ابزار گرافیکی دیداری به سادگی می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در قالبی جذاب مطالب مهمی را از سوی شما ارائه کند . مطالبی که درک و فهم آنها از طریق تصویر ساده‌تر و قابل‌هضم‌تر است. اینفوگرافیک ها اغلب به صورت گسترده توسط بازاریاب های دیجیتالی برای تولیدات صنعتی و یا شرکت های خدماتی در ارائه ی هزینه های احتمالی شرکت ها برای توجیه مشتریان و مخاطبان استفاده میشوند .

ویدیوها

در گذشته وقتی در مورد تولید محتوای مناسب و بازاریابی محتوا صحبت می شد ، تمرکز همه بر روی نگارش مقالات متنوع و مرتبط با موضوع کسب و کار یا وبلاگ مورد نظر بود . اما کم کم با افزایش امکانات و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت پر سرعت ایجاد فایلهای صوتی هم به کمک متن و عکس شتافت و سرعت انتقال اطلاعات را بالاتر برد . اما در یکی دو سال اخیر با افزایش بیشتر سرعت اینترنت به خصوص در بستر گوشی های همراه ، استفاده از ویدیو به شدت در حال افزایش است . و برندها سعی در تولید محتوای ویدیویی به صورت وایرال و طنز گونه با هدف انتشار ویروسی آن برای جذب مشتری می پردازند . محتوای ویدیو برای همه ی برندها موثر است .

بررسی اجمالی ویدیوها ، یک شناخت کلی در خصوص مشتریان بالقوه به شرکت شما ارائه می دهد . پرسش و پاسخ به صورت بازپرسی با مشتری عادی یا مشتری صنعتی ، باعث میشود تا بدانید مشتری خواهان چه چیزی است که این پرسش و پاسخ ها میتوانند برای بهبود و تقویت برند شما به شکلی دیجیتالی به کار رود .
برای نمونه ایکسپدیا یکی از برندهای گردشگری معروفی است که به شدت به بازاریابی محتوا وابسته می‌باشد . این شرکت موفقیت بازاریابی محتوای خود را در گرو تولید مجموعه سریالی از ویدیوهای گردشگری با عنوان Find Yours می‌داند . مهم ترین دلیل جلب توجه و اشتراک‌گذاری این ویدیوها این است که بیشتر بر افزایش تعامل مشتریان تمرکز می کند تا اینکه بخواهد تنها تبلیغات ساده‌ای برای پیشبرد مشتریان باشد .

عکس ها

اگر بخواهیم در مورد محتوای عکسی در بازاریابی دیجیتال بحث کنیم باید این را در نظر داشته باشیم که تصاویر گاهی می‌تواند نقش اصلی را بازی کند و گاهی می تواند به عنوان مکمل و عنصر جذابیت بخش در کنار محتوای متنی قرار بگیرد ، امروزه با گسترش محبوبیت پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و پینترست ، بازاریاب های دیجیتال نیز توجه بیشتری در جهت خلق محتوای عکسی می کنند که این می تواند تصاویر آخرین خط محصول باشد یا تصاویر مشتریان با محصول یا چیزی کمی متفاوت یا هر دو . و در آخر باید این را بدانید حتی اگر برنامه ی بازاریابی محتوایتان در بازاریابی دیجیتال  تصویر محور نباشد اما باید برای نشان دادن محصول و یا خدمات از بهترین عکس ها و وکتورهای مناسب برای محصول تان استفاده نمایید تا بتوانید از این طریق نیز مشتری جذب نمایید .

سپاس از همراهیتان با گیل مارکتینگ ، امیدواریم این مقاله برای شما خواننده گرامی مفید بوده باشد .
به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *