اصول بازاریابی 4P در کسب و کارهای دیجیتال

کسب و کارهای دیجیتال نیز به مانند بازاریابی سنتی از اصول 4P یا مدل آمیخته بازاریابی مطابقت میکنند. حال شاید سوال پیش آمده که 4P چیست ؟

4P در واقع ابزاری توانمند است که می تواند به بازاریابان در تعریف استراتژیهای بازاریابی کمک کند. بازاریابان از این ابزار شامل product (محصول) ، price ( قیمت ) ، promotion ( ترفیع ) و place (مکان) برای تعیین پاسخ های مناسب به بخشهای مورد نظرشان در بازار استفاده می کنند. آمیخته ی بازاریابی آن دسته از عواملی هستند که در کنترل مدیریت است و می توان ادعا کرد که اکثر برنامه ها و تصمیمات بازاریابی بر اساس یکی از این 4 زمینه اتخاد می شوند.

 

اصول بازاریابی 4P در کسب و کارهای دیجیتال

 

مکان ( place ) :
در بازاریابی دیجیتال ،اینترنت همان مکانی است که بیش از میلیاردها نفر در سراسر جهان تصمیم گرفته اند که بهتر است به آن وصل شوند . چه از طریق کامپیوتر ، چه یک دستگاه تلفن همراه تلویزیون هوشمند و یا هر چیز دیگری که ممکن است پیدا شود .

قیمت (price) :
قیمت گذاری به صورت آنلاین مهم است . باید قابل رقابت باشید : در اینترنت قیمت گذاری روشن و شفاف است . لزومی ندارد که ارزان ترین باشید – اما برای رقابت بایستی مطمئن شوید که ارزش کلی پیشنهادتان به مشتری قانع کننده و گیرا باشد . اگر محصول خود را بیش از حد قیمت گذاری کنید و آنگاه یکی از سایت های مقایسه قیمت خیلی زود این حقیقت را برجسته خواهد کرد.

محصول (product) :
این چیزی است که شما باید عرضه کنید، پیشنهاد ارزشمند منحصر به فرد شما به مشتریانتان البته یک محصول خوب پایه همه بازاریابی موفق است . ولی منحصرا در عرصه دیجیتال ضروری است.
محصولی که منفعت های محسوسی ارائه میدهد و نیازهای واقعی را در بازار پر میکند ، چیزی که مشتریان را با یک درک واقعی از ارزش رها میکند. این کار این آزادی عمل و نقطه قابل توجه را به بازاریابان میدهد تا کارشان را به طور قابل اجراتر و مفیدتری انجام دهند . زمانی که شما دارید یک چیز مناسب و ماندنی را ترویج می دهید خیلی آسان تر است که با مصرف کنندگان تعامل کنید و آنان را متقاعد به خرید کنید. در واقع اگر محصولی را به صورت آنلاین ترویج میدهید اگر آن محصول تحویل داده نشود یا ناقص تحویل داده شود بهتر است خود را برای واکنش شدید از مشتریان خود آماده کنید.
مصرف کننده های دیجیتال کم حرف و خجالتی نیستند ، آن ها پر سر و صدا و آگاه هستند . آن ها کاستی های محصول کسب و کار شما را با خود حفظ نخواهند کرد و در واقع آن ها آن را به بلندترین شکل ممکن فریاد خواهند زد و دیگران را خیلی سریع با فریاد آن ها همراهی خواهند کرد .به محض اینکه این اتفاق افتاد شما میتوانید تقریبا بلند پروازی های بازاری خود را کنار بگذارید و به تابلوی طراحی خود برگردید.
بنابراین اطمینان ار درستی محصولتان و کل زنجیره ارزشی مشتری همراه آن از ابتدای کار مهم است . اگر میخواهید یک کسب و کار آنلاین با دوام بسیازید شما احتیاج به یک پایه و اساس قابل اطمینان و مستحکم دارید و اینکه همه این ها با یک محصول بی عیب شروع میشود.

ترفیع ( promotion ) :
ترفیع هر چیزی است که شما به صورت آنلاین و آفلاین انجام میدهید تا محصولتان را در مقابل مشتریان بالقوه قرار دهید ، مشتریان جدید به دست آورید و مشتریان موجود را حفظ کنید. در ادامه مقالات آموزشی گیل مارکتینگ بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

به این مطلب رای دهید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *